Przejdź do treści strony

Aktualności

Rozpoczynamy prace nad planem ogólnym gminy

W związku z uchwałą Nr LXVII-644/2024 Rady Miejskiej w Olsztynku z dnia 28 marca 2024 r. Burmistrz Olsztynka wydał obwieszczenie o możliwości składania wniosków do projektu planu. Wnioski można składać w terminie od 10 czerwca do 5 lipca 2024 r. w formie:

  • papierowej - osobiście w Urzędzie Miejskim w Olsztynku lub listownie na adres Urzędu Miejskiego w Olsztynku, ul. Ratusz 1, 11-015 Olsztynek;
  • elektronicznej - za pomocą poczty elektronicznej (na adres: planowanie@olsztynek.pl) lub platformy ePUAP.

Dlaczego to takie ważne?

W związku z reformą systemu planowania przestrzennego z 2023 r. w miejsce gminnego dokumentu o nazwie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego wprowadzono plan ogólny gminy. Jest to opracowanie obowiązkowe i obejmuje obszar całej gminy. W planie ogólnym gmina zostanie podzielona na obszary (strefy), z których każda określać będzie, co może zostać na jej terenie wybudowane. Z tak sporządzonym planem ogólnym będą musiały być zgodne decyzje o warunkach zabudowy oraz miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.

Ważne, aby wniosek został złożony:

  • z podaniem danych osoby składającej i jej podpisem (tradycyjnym lub elektronicznym);
  • na specjalnie dedykowanym formularzu wniosku do aktu planowania przestrzennego;
  • w terminie.

Cała procedura planistyczna dostępna jest pod adresem: https://olsztynek.e-mapa.net/legislacja/mpzp/9931.html

Poniżej przedstawiamy dokumenty do pobrania:

Bliższe informacje uzyskać można w Urzedzie Miejskim w Olsztynku, w pokoju 17, tel. (89) 5195 473.